Robotic Accounting is een uitgebreid begrip en gaat naast het automatisch verwerken van transacties ook over het automatisch uitvoeren van controles. Deze blog is beperkt tot het automatisch verwerken van transacties en de voordelen voor jou als ondernemer.

In de basis gaat het om elektronische gegevensuitwisseling en verwerking:

Elektronische verwerking
Bij Van Herwijnen Kreston bieden we je de mogelijkheid om de facturen digitaal aan te leveren, bijvoorbeeld per e-mail of smartphone. Deze facturen komen automatisch in jouw digitale boekhouding terecht en afhankelijk van de kwaliteit van de facturen, worden deze automatisch verwerkt.

Elektronische gegevensuitwisseling
Bij een groot aantal banken en applicaties  bestaat de mogelijkheid om deze te koppelen aan onze boekhoudsoftware waardoor bijvoorbeeld banktransacties geïmporteerd kunnen worden. Maar denk ook aan het koppelen van een kassasysteem, webshop of verkoopfacturatiesysteem.

Als jij de administratie digitaal aanlevert, ontvang je van ons ook een handige app. Met behulp van deze app kan je naast het uploaden van facturen bijvoorbeeld controleren welke debiteuren en crediteuren er nog openstaan of hoe de omzet zich heeft ontwikkeld.

De belangrijkste voordelen voor jou zijn:

  • De administratie wordt sneller verwerkt;
  • Je hebt een actueel overzicht van de openstaande vorderingen, schulden, bankstanden, omzetten en behaalde resultaten en kunt deze per periode vergelijken;
  • Een vermindering in aan te leveren administratie bij geautomatiseerde koppelingen;
  • De aanleg van een digitaal archief in de cloud welke 24/7 is te raadplegen;
  • Wij kunnen jou beter adviseren met behulp van de meest actuele cijfers.

 

Wij zien een toenemende interesse van ondernemers in dit onderwerp. Wil jij ook gebruik maken van bovenstaande voordelen of meer informatie over de aanvullende mogelijkheden met betrekking tot het automatisch verwerken van transacties bij Van Herwijnen Kreston? Neem dan contact met ons op.