Al vanaf 2000 komt Patrick van de Langenberg bij ons bedrijf om ons te ondersteunen, maar ook om te adviseren. Ik hou niet van afstandelijkheid die je vaak ziet bij accountants, al is het maar voor het gevoel. Het is zoals je vroeger zag bij een bank: je bouwt een relatie met iemand op. We gaan regelmatig om tafel om samen goed over zaken mee te denken.

Op deze manier kijken ze bij Van Herwijnen Kreston naar de persoon achter de ondernemer. Soms vinden er scherpe gesprekken plaats, maar ik vind het juist belangrijk dat men eerlijk is. In goede en in slechte tijden. Verder zijn ze multidisciplinair; ze kunnen makkelijk intern de hulp van specialisten inschakelen.

|

Voor deze klantcase spraken wij met haar over haar succes en hoe haar adviseur hierbij geholpen heeft.

McDonalds is veel meer dan hamburgers verkopen, vertelt Renske. Eigenaar zijn van een vestiging betekent verantwoordelijk zijn voor het personeelsbeleid, de marketing, voorraadbeheer en boekhouding. In 1991 begon Renske bij McDonalds als hostess en was direct enthousiast over de manier van werken en begeleiding. “Op mijn eerste dag stond ik direct op de vloer met mijn pakje aan en petje op. Alles wat ik deed was goed, ik werd niet op mijn vingers getikt”.

Renske wilde meer, al snel mocht ze een opleiding starten tot franchise ondernemer en na één jaar mocht ze starten met een eigen vestiging. De eerste tien jaar van haar carrière bij McDonalds was aanpoten maar dit heeft ze succesvol doorstaan. Zo succesvol dat ze prijzen voor haar ondernemerschap won. In 2009 won zij in Amerika de Golden Arch Award, uitgereikt door Ray Kroc, de oprichter van McDonalds.

 

In dit succes heeft Van Herwijnen Kreston Renske bijgestaan. “Vanaf de start van mijn franchise carrière heeft Kenny van Oort naast mij gestaan. Vele franchise ondernemers van McDonalds hebben een vaste adviseur die bekend is met het concept van McDonalds. Dat wilde ik niet, ik wil een adviseur die mij persoonlijk kent en waar ik vertrouwen in heb”. Kenny vult aan “Ik was niet bekend met het concept en werkwijze van McDonalds, in de afgelopen jaren zijn wij samen gegroeid door kennis en vertrouwen met elkaar te delen”. Renske knikt en vertelt dat ook in de afbouwfase van haar ondernemerschap ze kan rekenen op de kennis en begeleiding van Van Herwijnen Kreston en met name Kenny. Dit geldt zowel bij de verkoop van mijn vestigingen als de indeling van mijn financiële planning. Van Herwijnen Kreston zal daarom altijd mijn vertrouwenspartner blijven.

De passie voor Welkoop is voor Pieter al ontstaan op jonge leeftijd. Zijn vader is Welkoop Gendt begonnen en heeft dit uitgebreid met nog twee vestigingen in de buurt. De redenen dat Pieter Welkoop Gendt heeft overgenomen zijn de dorpse sfeer, een gunfactor creëren en vele kansen kunnen omarmen. Bij de start van zijn carrière ging hij op zoek naar een accountant. Vanuit eerdere ervaringen wist hij wat voor accountant hij nodig heeft, namelijk een lokale accountant waarbij hij het gevoel heeft dat hij direct wordt geholpen. Hij kwam in contact met Jaap Sommerdijk en zijn team in Gendt. ABC Lingewaard verzorgt de administratie voor Welkoop Gendt en bespreekt meerdere keren per jaar de cijfers met Pieter.

Pieter: “Als je tussendoor kan zien dat je op de kosten moet letten of dat er te veel crediteuren open staan, dan kan ik daar direct mee aan de slag. Als je dat pas hoort aan het einde van het jaar met een lege bankrekening is het te laat. Ondernemen is leuk maar het is wel fijn als er iemand naast je staat”.  Sinds Pieter zijn administratie heeft uitbesteed, ervaart hij dat hij altijd, waar of wanneer dan ook, inzicht heeft in de status van zijn bedrijf. ‘Door de korte lijnen binnen ABC Lingewaard kan ik altijd mijn vragen kwijt en worden deze direct beantwoord. Op deze manier worden mijn zorgen uit handen genomen’.