Voor deze klantcase spraken wij met haar over haar succes en hoe haar accountant hierbij geholpen heeft.

McDonalds is veel meer dan hamburgers verkopen, vertelt Renske. Eigenaar zijn van een vestiging betekent verantwoordelijk zijn voor het personeelsbeleid, de marketing, voorraadbeheer en boekhouding. In 1991 begon Renske bij McDonalds als hostess en was direct enthousiast over de manier van werken en begeleiding. “Op mijn eerste dag stond ik direct op de vloer met mijn pakje aan en petje op. Alles wat ik deed was goed, ik werd niet op mijn vingers getikt”.

Renske wilde meer, al snel mocht ze een opleiding starten tot franchise ondernemer en na één jaar mocht ze starten met een eigen vestiging. De eerste tien jaar van haar carrière bij McDonalds was aanpoten maar dit heeft ze succesvol doorstaan. Zo succesvol dat ze prijzen voor haar ondernemerschap won. In 2009 won zij in Amerika de Golden Arch Award, uitgereikt door Ray Kroc, de oprichter van McDonalds.

 

In dit succes heeft Van Herwijnen Kreston Renske bijgestaan. “Vanaf de start van mijn franchise carrière heeft Kenny van Oort naast mij gestaan. Vele franchise ondernemers van McDonalds hebben een vaste accountant die bekend is met het concept van McDonalds. Dat wilde ik niet, ik wil een accountant die mij persoonlijk kent en waar ik vertrouwen in heb”. Kenny vult aan “Ik was niet bekend met het concept en werkwijze van McDonalds, in de afgelopen jaren zijn wij samen gegroeid door kennis en vertrouwen met elkaar te delen”. Renske knikt en vertelt dat ook in de afbouwfase van haar ondernemerschap ze kan rekenen op de kennis en begeleiding van Van Herwijnen Kreston en met name Kenny. Dit geldt zowel bij de verkoop van mijn vestigingen als de indeling van mijn financiële planning. Van Herwijnen Kreston zal daarom altijd mijn vertrouwenspartner blijven.