Bedrijfsanalyse


Op een bepaald moment komt bij ondernemers de vraag op: wat is mijn onderneming nu waard? Natuurlijk wordt hiermee bedoeld: hoeveel geld kan ik voor mijn aandelen vragen, maar dat is niet geheel hetzelfde. De prijs is wat je betaalt en de waarde is wat je daar voor krijgt.

Met een bedrijfsanalyse kun je enig inzicht verkrijgen in de sturende elementen voor de waardeontwikkeling van jouw bedrijf, bijvoorbeeld met welke artikelen of diensten je nu het meest verdient. Met welke produktmix bind je de meeste klanten aan je bedrijf. Op basis van de kennis uit een bedrijfsanalyse kun je actief gaan bouwen aan een kwalitatieve en stabiele omzet die bijdraagt aan de doelstellingen van het bedrijf en daarmee aan de behoeften van een toekomstige koper tegemoet komt.

Door strategische keuzes te maken aan de hand van de bedrijfsanalyse kun je waarde toevoegen aan jouw onderneming. Een onderneming die in staat is om gedurende langere termijn een winst te genereren is meer waard dan een onderneming die dat alleen voor de korte termijn kan.

De invloed van “de markt” speelt uiteraard ook mee, maar deze markt bestaat uit een mengeling van succesvolle en minder succesvolle ondernemers. Met welke ondernemer vergelijk jij je?

Met de bedrijfsanalyse heb je alle ingrediënten in huis om een afgewogen besluit te nemen als dat nodig is.

Ben je naar aanleiding hiervan nieuwsgierig naar een bedrijfsanalyse van jouw onderneming en wil je een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden? Wij nemen graag contact met je op!