Personeels-administratie


Voor jouw werknemers dien je een medewerker dossier bij te houden. In de personeelsadministratie leg je alle documenten vast die betrekking hebben op jouw medewerkers. Dit begint al bij alle vereiste documenten bij indiensttreding en wordt bijgehouden totdat de medewerker weer uit dienst treedt.

Maar welke gegevens dien je als werkgever op te nemen in de personeelsadministratie? Allereerst dien je bij het in dienst nemen van de werknemer de identiteit vast te stellen. Hiervoor dien je een kopie van het identiteitsbewijs in de personeelsadministratie op te nemen. Daarnaast dien je een loonbelastingverklaring in de personeelsadministratie op te nemen.

Gedurende het dienstverband vul je de personeelsadministratie met alle relevante stukken voor het dossier van de medewerker. Hierbij valt te denken aan verslagen van functioneringsgesprekken tot de registratie van de verlofuren.

Waar de personeelsadministratie vroeger in ordners op papier vastgelegd moest worden, hebben wij in ons salarispakket de mogelijkheid om deze te digitaliseren.

Hiervoor bieden wij de volgende modules aan, waardoor het mogelijk is om de personeelsadministratie naar eigen wens in te richten:

  • Digitaal dossier, voor het uploaden van de documenten uit de personeelsadministratie.
  • Verlof, voor de registratie van het verlof van jouw werknemers.
  • Beoordelingen, voor het vastleggen van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
  • Verstrekkingen, voor het vastleggen van de ter beschikking gestelde producten voor het werk.
  • Ziekmeldingen, voor het accuraat bijhouden van alle stappen bij langdurige ziekte.

Als je meer informatie wilt hebben over het digitaliseren van jouw personeelsadministratie, neem dan gerust contact met ons op en wij komen graag met jou bekijken welke mogelijkheden er voor jouw personeelsadministratie zijn.